MONTAŻ
1. Przed zamocowaniem kołpaka zdjąć zbędne pokrywy, oczyścić felgę.
2. Stalowy pierścień rozprężający ustawić w pozycji wycięcia pod wentyl i wcisnąć go do gniazd w łapkach zaciskowych.
3. Przyłożyć kołpak do felgi - tak aby miejsce na wentyl w kołpaku pokrywało się z wentylem na feldze (rysunek 1).
4. W dolną część felgi nałożyć kołpak, podeprzeć kolanem, górne dwie łapy zaciskowe przycisnąć (uchylić) palcami od góry w dół kołpaka i jednocześnie wcisnąć kołpak do wewnątrz felgi (rysunek 2). Na całym obwodzie koła docisnąć kołpak do felgi (rysunek 3).
DEMONTAŻ
Palce obu rąk włożyć między otwory kołpaka w górnej części koła i równomiernym pociągnięciem wyszarpnąć kołpak. Przy wyjątkowo silnym zamocowaniu - podważyć równomiernie dwie łapy (rysunek 4) i wyszarpnąć kołpak.
UWAGA BARDZO WAŻNE
Ponieważ są to kołpaki uniwersalne, przeznaczone do większości samochodów, w szczególnym przypadku kołpak może wchodzić na felgę za luźno bądź za ciasno. Wówczas należy skorygować średnicę pierścienia rozprężnego w miejscu wygięcia na wentyl poprzez rozciągnięcie pierścienia gdy kołpak wchodzi za luźno, bądź ściśnięcie pierścienia gdy kołpak wchodzi za ciasno (rysunek 5). W tym celu najlepiej użyć kombinerek.